Du er her: Student.no > Pressemelding > NSO-saker > Ber studentene bruke sin stemme

01.07.2017 (oppdatert 11.08.2017)

Ber studentene bruke sin stemme

NSOs leder Mats Johansen Beldo (Foto: NSO/ Skjalg Bøhmer Vold )

I dag overtok Mats Johansen Beldo ledervervet i Norsk studentorganisasjon (NSO) for det nest året. Det nye arbeidsutvalget skal nå lede studentbevegelsen i et spennende år og ønsker å være en tydelig stemme når nye representanter skal velges til Stortinget. De oppfordrer alle studenter til å bruke sin stemme i høstens valg.

Pressemelding fra Norsk studentorganisasjon (NSO) 1/7-17

Jeg forventer at vi studenter blir hørt i valgkampen, når planene legges for neste stortingsperiode og i statsbudsjettene fremover. Studenter er en viktig ressurs som må og skal lyttes til, sier NSOs leder Mats Johansen Beldo

Til høsten arrangerer NSO debatter i de største studiebyene, sammen med de lokale studentene. NSO mener det er viktig at studentene bruker stemmeretten sin og gir tydelig beskjed om hva de mener er viktig for norsk høyere utdanning og studentenes hverdag. Ungdomspartiene gikk sammen med NSO i vår og stilte tydelig krav om at studenter og høyere utdanning må prioriteres i den kommende stortingsperioden. Det er viktig for studentene at politikerne forteller om sine ambisjoner for studentsakene i forkant av valget.

Jeg vil utfordre Erna, Siv, Trine, Una, Jonas, Knut Arild, Trygve, Audun, Bjørnar og partiene til å bli med på å få studenter til #brukdinstemme i valgurnene innen 11 september. Skal de unge bruke stemmeretten sin må også politikerne snakke om de sakene som betyr noe for deres hverdag. Vi forventer at høyere utdanning blir en viktig del av valgkampen, avslutter Beldo.

NSOs arbeidsutvalg 2017/18:

Mats Johansen Beldo (leder)
m: 957 92 556
t: @MatsBeldo

Anne Helene Bakke (Nestleder)
m: 982 25 999
t: @Anneheba

Kine Nossen (Fag- og forskningspolitisk ansvarlig)
m: 982 25 996
t: @Knossen

Ida Austgulen (Fag- og læringsmiljøpolitisk ansvarlig)
m: 982 25 994